Kratka avantura po Sloveniji z BMW F 800 GS Adventure in R 1200 GS Adventure



Če odštejem treninge, dirke in vožnje s 300-kubičnim Hondinim skuterjem, letos mineva šesto leto, odkar sem se zadnjič vozil z motorjem. Zato je bilo povabilo na preizkus dveh BMW-jevih 'Avantur' zelo dobrodošlo. Po izletu iz Ljubljane do Škofja Loke, Sorice, Dražgoš in Krope nazaj do Ljubljane ter nato še do Rakitne, lahko o dveh letošnjih novostih povem naslednje:

F 800 GS Adventure

Tisti vozniki, ki so navajeni velikega brata, se znajo v prvih kilometri mogoče celo malo zmrdovati. Vendar le prvih nekaj km, potem je zadeva drugačna. Agregat daje dovolj moči za normalno uporabo, vzmetenje in geometrija pa omogočata tudi varno vožnjo po neasfaltiranih voznih površinah. Motocikel je zelo primeren za začetnike, kot tudi za izkušene uporabnike, saj 800 kubičnih centimetrov tudi ni malo.

R 1200 GS Adventure

Motorja se lahko nepoučen voznik brez izkušenj ustraši, ker na pogled deluje gromozansko in okorno. Ko pa ga zajahaš, je že všečen tudi za ne tako visokorasle osebe. Teža ne predstavlja nobenega faktorja pri vožnji, ker je enostavno ne zaznaš. Tudi vsa elektronska pomagala so enostavna in izredno uporabna. Geometrija je grajena na izkušnjah in zato je motor izredno vodljiv tudi pri obračanju na ozkih hribovskih cestah.

Če sredstva dovoljujejo, ga toplo priporočam voznikom, ki pač radi uživajo v moto vandranju.


Posebno pa velja poudariti, da je pri obeh motociklih vse na svojem mestu in z razlogom.

Še odgovori na vaša vprašanja preko Facebooka:

Ali gre po zadnjem kolesu? Sem poizkusil, ampak se mi zdi, da elektronika ne pusti. Očitno je motor pametnejši od voznika.
Je bil test po gozdu? Tudi po gozdu, a le po urejeni makadamski cesti, po kakršni se lahko zapelje tudi običajni avtomobil.
Ali ima F800GS Adventure (pre)visok sedež? 800-kubični GS je cel malo višji od tal, kar omogoča dobre terenske sposobnosti. Manjši vozniki bi lahko imeli malo težav, a le v glavi. Ko enkrat premagaš strah, ni nobene težave. V reliju in enduru vozi nekaj izjemno hitrih voznikov nizke rasti!
Cena je prehuda. Hja, cena je relativna. Vprašajte prodajalce, ti bodo rekli, da je še prenizka.
Preveč elektrike? Čeprav sem strojnik, ne bi rekel, da je elektrike preveč. Takrat, ko te pripomočke začneš uporabljati, pridejo zelo prav. Ogrevane ročice, ABS, … Dobro vedo, zakaj so vse to vgradili. Na primer, tempomat bi na dolgih transferjih želel tudi na svojem KTM-u za rally!
Zakaj je Yamaha Super Terene boljša od GS-a? Težko komentiram, ker Yamahe še nisem vozil.
Kako se obnesejo gume – Michelin Anakee III? Meni so zelo pri srcu, niti sekundo nisem bil negotov. Tudi na makadamu se lepo peljejo, za v blato ali pa globok pesek pa seveda niso namenjene.



Več o obeh motorjih na domači strani BMW Motorrad: F 800 GS Adventure, BMW R 1200 GS Adventure.

foto: Matevž Hribar